ID: 150187
Omschrijving
XFX Pine NVIDIA Geforce 6800 XTReme XT 128-bit 256MB DDR3 AGP 8X Pine Technology PV-T42K-VD3 V.1.1 Model 2006 ~
2007
-Prijs € 24,95 + € 3,50 verzendbijdrage gereduceerd DHL Small/PostNL met track&trace
-Xtreme Limited Edition 2006 van XFX met significante prestaties in 2D en 3D voor AGP systeem
-Snel DDR3 geheugen geeft met effective geheugen kloksnelheid van 1000Mhz ! 1GHz ! DDR
-Uitgevoerd met de 128-bit memory bus voor extra bandwijdte voor het geheugen prestaties
-HTPC prestaties met Dual Digitale DVI of HDMI met adapter in HDTV en VIVO opties
-Resoluties van 1900 x 1200~2560 x 1600 full HD Digitaal & HDTV analoog @ 1080i
-9-Pin VIVO (Video-In en Video- Out voor extra connectiviteit met ingebouwde decoders
-(Retro) Gaming ; World of Tanks, The Sims 4, 3, 2 , World of Warcraft Cataclysm, Far Cry 2, COD 4 Modern Warefare
-Smart Cooling, gestuurd koelsysteem, en Artic Silver 5 voor extra lage tempratuur
-3 Maanden niet goed geld terug garantie
-Windows 7, Windows Vista & XP certified, Windows 8.1 en Windows 10 compatibel
-Linux OS, UNIX, Solaris OpenSource BSD compatibel
Omschrijving
Deze XFX grafische kaart door Pine-Group uitgebracht is 1 van de laatste uitgebrachte NVIDIA Geforce 6800 modellen die met recht een het label Xtreme draagt want met de midrange/ high-end Geforce 6800XT grafische processor en high end eisgenschappen is deze XFX dan ook geschikt voor meer dan alleen kantoortaken. XFX staat bekend voor het leveren van Gamers georienteerde kaarten met hoge prestaties en was dan ook i n de Gamers brache dan ook niet onbekend. Voorzien van de zesde generatie Geforce grafische procesoren was deze GPU baanrekend als het gaat om complexe 3D beeldweergave in het de Pre unified Shader periode als kan de XFX 6800 XT zeker goed presteren te opzichte van de eerste generatie AGP Radeon X-series, AGP Radeon HD-series (unified shader) en de AGP entry level / mainstream Geforce 7 series, AGP Geforce 6 series en ouder.
De NVIDIA Geforce 6600 Midrange en Geforce 6800 GT/ XT High-End series waren destijds zijn baanbrekende gezien de innovaties van complexe en gedetailleerde 3D weergave in bijvoorbeeld Gaming en de weergave van 2D zoals HD media bestanden. De technieken Shader Model 3.0, De CINE FX 3.0 engine introduceerde een nieuwe mijlpalen in de wereld van 3D Shading, echter hier bleef het niet bij. 3D Technieken zoals de tweede generatie Ultra Shadow in 3D, Intellisample 3.0 voor gevanceerde compressie en antaliasing, 64-bit Texture Filtering en mengen zijn technieken die in de Games zorgen voor het realisme zoals de geopperd NVIDIAs slogan to Drench you Senses. In Games zijn de Shaders steeds belangrijker en primair verantwoordelijk voor het weergeven van shaduwen, lichtval, positie en beweging , denk bijvoorbeeld aan Games zoals Call of Duty 4. Ook de performance en het verwerken van veel verschillende beelden zijn taken waar deze series speciaal voor was ontwikkeld. Zelfs nu nog is deze videokaart een kaart met zeer hoge prestaties en verbazingwekkende grafische kracht die meer aan kan dan HTPC taken of advanced/ multimedia taken op het Internet. Uitgerust met een hoge 128-bit memory bus is de toegang van de controller tot het zeer snelle DDR3 geheugen razendsnel. De grafische architectuur laat ook niets te wensen over en is uitgerust met 8 Pixel Pipelines met 16 texture mapping units voor het plaatsen van gegevens in de map 3D Geometrie en creërt de texturing op het scherm ( dat zijn afbeeldingen, Licht of Bump mapping) dat zijn de vormen, onregelmatigheden, bobbels,rimpels en andere zaken in deze 3D objecten of omgevingen.
Een hoge texture fill rate is van toepassing bij de 6800 XT gezien de GPU dit proces snel en in grote hoeveelheden kan verwerken. De 4 Vertex Pipelines vormen en verwijderen de ruwe/ onnodige 3D geometrische vormen in een 2D weergave. Aan het eind van de pipelines worden de shaded en de textured pixels door de 8 ROP (Raster Operators) van compressie antialiasing (gladde/ afgewerkte randen bij objecten) kleur compressie en Z compressie voorzien om bandwijdte te vergroten voor een betere efficiëncy voordat de grafische pixel naar de output buffer en geheugen gaat . Zoals men kan zien is het less is more principe ingezet gezien het aantal Vertex pipelines en het aantal Raster Operators veel minder zijn dan nodig is dan voorgaande series. Deze daling is doorgezet naar 4 of 2 Raster Operators en dit komt omdat Shading steeds meer de overhand heeft gekregen in 3D en Games. Vandaar we nu helemaal spreken van Pixel Shader Processors. Bij deze XFX 6800 XTreme is deze techniek als trend ingezet gezien bepaalde Games zoals 'Doom 3' vooral Shader georiënteerd is en met complexe geometry, licht, schaduwen en vormen werkt. De frame buffer is 256MB,maar dan wel het snelle DDR3 geheugen en met een 128-bit memory bus is deze hoeveelheid meer dan genoeg gezien de generatie waar deze kaart onder valt. Veel soortgelijke en huidige videokaarten hebben veel ( 512MB DDR DDR2/ 1GB DDR3) of zelfs meer geheugen maar maken gebruik van een 64-bit memory bus en daar wordt bij acceleratie en snelheid het verschil gemaakt. Het gaat erom hoe snel de GPU het DDR3 geheugen kan aanspreken en verwerken. Met flexibele softmodding zoals Rivatuner kan men de kloksnelheden van de GPU en het geheugen eenvoudig aanpassen waardoor bijvoorbeeld de fill-rates van 7,5 GigaTexel per seconde in het bereik liggen zonder ingrijpende aanpassingen. Kortom deze XFX 6800 kaart is voor een goed werkend AGP systeem een zinvolle upgrade als men wil meekomen op het gebied van Internet multimedia, HD weergave en Games passend bij deze generatie of Games die voldoen aan de systeemeisen, er is keuze vodoende van World of Tanks tot Call of Duty 4 Modern Warfare
Specificaties
-Graphics Processor NV42 GeForce 6800GT XTreme Edition 2006~2007
-GPU Core Clock Speed 350 MHz ~ overclock potential 470MHz Rivatuner*
-Memory onboard geheugen 256MB DDR3 (snel DDR3 geheugen)
-Memory Clock Effectieve 1 GHz ! DDR (1000MHz) (door DDR3) ~ overclock potential 1350MHz DDR Rivatuner*
-Memory bus 128-bit !
-Memory Bandwidth: 16 GB/sec
-Pixel Pipelines 8
-Vertex Shader Pipelines 4
-Texture Mapping Units 16 (TMU)
-Raster Operator Units 8 (ROP)
-Texture Fill Rate: 5600 MTexels/sec !! ~ 7520 MPixels/sec bij overclock*
-Pixel Fill Rate: 2800 MPixels/sec ~ 3760 MPixels/sec bij overclock*
-Shader Operations: 5600 MOperations/sec !! ~ 7520 MPixels/sec bij overclock*
-DirectX 9.0c, DirectX 10 compatibel, Shader Model 3.0 OpenGL Support 2.2
-CINEFX 3.0 Engine, Intellisample 3.0 Compressie & antialiasing -Ultrashadow II Shading in 3D, PureVideo HD playback
-VIVO (Video-In/ Video-In) Analoge Video Decoder
-Dual (Multi View) 2 x DVI-I; Digitaal Resolution Single Link 1900 x 1200 (full HD) HDMI optioneel en DVI Dual Link 2560 x 1600
-TV-HDTV-out 9-Pin VIVO (In-Out) S-video/ tot RGB/ Component/YpbPr HDTV encoded, Full HD 1080i
-Actieve Smart Cooling is Relatief stil , PFC tempratuur gestuurd met actieve sensoren. Voorzien van Artic Silver 5 koelapplicatie
-Uitgevoerd met subtiele Led verlichting aan de bovenzijde van de videokaart = Logo XFX
-PSU 350W ~ 430W + Extra Power supply 12V connector MOLEX
-Kaart Interface AGP 8X 4X
Aansluitingen
1 x DVI-I Digitaal/ Analoog Single Link 1920 / 1600 x 1200 Dual Link 2560 x1600 optioneel HDMI
1 x DVI-I Digitaa/Analoog Single Link 1920 / 1600 x 1200 Dual Link 2560 x1600 optioneel HDMI
1 x VIVO 9-Pin Video-In Video-out TV-out 4-Pin S-Video en HDTV-out 7-Pin component YPrPB HD encoded
-Optioneel analoog met VGA 2048 x 1536 @85Hz 32 bit
Hieronder een lijst van grafische GPU's / van AGP Videokaarten die voor upgrade of vervanging in aanmerking komen:
-Alle onboard AGP based grafische adapters op moederborden
-Entry, midrange en High-end dat zijn alle Radeon AGP 9000 series en ouder
-Geforce 4 TI Geforce 4 MX Geforce 3 en Lager
-Geforce 5 FX FX5900 FX5600 FX5700 FX5500 FX5200
-Entry Midrange en High-End modellen Geforce 6 series 6200,6600, 6600GT,6800 6800GS 6800XT
-Midrange Geforce 7300LE 7300GS 7300GT Geforce 7600GS en Geforce 7600GT (op bepaalde punten gelijkwaardig)
-Radeon AGP X series zoals; X600 Pro X700 PRO XT X800 GTO PRO X1050 X1300 X1550 X1600
-Radeon AGP Radeon HD series; HD2400, HD2600 HD3450 HD3600 HD4350 HD4650
Beschrijving NVIDIA Chipset Features Enhausiast Geforce 6800 XT GPU
The groundbreaking new NVIDIA® GeForce 6800 graphics processing units (GPUs) and their revolutionary technologies power worlds where reality and fantasy meet; worlds in which new standards are set for visual realism and quality, performance, and video functionality. The GeForce 6800 GPUs deliver powerful, elegant graphics to drench your senses, immersing you in unparalleled worlds of visual effects for the ultimate PC experience.
-CineFX 3.0 Engine: Powers the next generation of cinematic realism.
-Full support for Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0 enables stunning and complex special effects. Next-generation shader architecture delivers faster and smoother gameplay.
-UltraShadow II Technology: Enhances the performance of bleeding-edge games, like id Software Doom III, that feature complex scenes with multiple light sources and objects. 2nd-generation technology delivers more than 4x the shadow processing power over the previous generation.
-Intellisample 3.0 Technology: The industrys fastest antialiasing delivers ultra-realistic visuals, with no jagged edges, at lightning-fast speeds. Visual quality is taken to new heights through a new rotated grid sampling pattern.
-Superscalar 16-Pipe GPU Architecture: Delivers 8x the shading power of previous generation products for screaming gaming performance.
-Adaptable Programmable Video Processor: PureVideo's programmable technology adapts to new video encoding formats as they are developed to provide a future-proof video solution.
-64-Bit Texture Filtering and Blending: Based on the OpenEXR technology from Industrial Light & Magic, NVIDIAs 64-bit texture implementation sets new standards for image clarity and quality through floating point
capabilities in shading, filtering, texturing, and blending.
-Unified Driver Architecture (UDA): Part of the NVIDIA Forceware unified software environment (USE). The NVIDIA UDA guarantees forward and backward compatibility with software drivers. Simplifies upgrading to a new NVIDIA product because all NVIDIA products work with the same driver software.
-nView Multi-Display Technology: The nView hardware and software technology combination delivers maximum flexibility for multi-display options, and provides unprecedented end-user control of the desktop experience. NVIDIA GPUs are enabled to support multi-displays, but graphics cards vary. Please verify multi-display support in the graphics card before purchasing.
-Digital Vibrance Control 3.0 Technology: Allows the user to adjust color controls digitally to compensate for the lighting conditions of their workspace, in order to achieve accurate, bright colors in all conditions.
-NVIDIA PureVideo Technology: The combination of the GeForce 6 Series GPUs high-definition video processor and NVIDIA video decode software delivers unprecedented HD video, stunning picture clarity, smooth video, accurate color, and precise image scaling for all video content to turn your PC into a high-end home theater.
-256-Bit /128-bit Memory Interface with Advanced Memory Control Delivers more memory bandwidth and efficiency to power the latest games and applications at blazing speeds.
-128-Bit Studio-Precision Computation: 128-bit studio-precision computation through the entire pipeline prevents image defects due to low precision and ensures the best image quality for even the most demanding applications.
-Full-Speed 32-Bit Color Precision: Delivers increased image quality with no performance compromise.
-Integrated TV Encoder: Provides best-of-class TV-out functionality for resolutions up to 1024x768.
-Dual 400MHz RAMDACs: Blazing-fast RAMDACs support dual QXGA displays with ultra-high, er gonomic refresh ratesÐup to 2048x1536 at 85Hz.
-Microsoft DirectX 9.0 Optimizations and Support: Ensures the best performance and application compatibility for all DirectX 9 applications.
bron: NVIDIA
-Prijs € 24,95 + € 3,50 verzendbijdrage gereduceerd DHL Small/PostNL met track&trace
-Xtreme Limited Edition 2006 van XFX met significante prestaties in 2D en 3D voor AGP systeem
-Snel DDR3 geheugen geeft met effective geheugen kloksnelheid van 1000Mhz ! 1GHz ! DDR
-Uitgevoerd met de 128-bit memory bus voor extra bandwijdte voor het geheugen prestaties
-HTPC prestaties met Dual Digitale DVI of HDMI met adapter in HDTV en VIVO opties
-Resoluties van 1900 x 1200~2560 x 1600 full HD Digitaal & HDTV analoog @ 1080i
-9-Pin VIVO (Video-In en Video- Out voor extra connectiviteit met ingebouwde decoders
-(Retro) Gaming ; World of Tanks, The Sims 4, 3, 2 , World of Warcraft Cataclysm, Far Cry 2, COD 4 Modern Warefare
-Smart Cooling, gestuurd koelsysteem, en Artic Silver 5 voor extra lage tempratuur
-3 Maanden niet goed geld terug garantie
-Windows 7, Windows Vista & XP certified, Windows 8.1 en Windows 10 compatibel
-Linux OS, UNIX, Solaris OpenSource BSD compatibel
Omschrijving
Deze XFX grafische kaart door Pine-Group uitgebracht is 1 van de laatste uitgebrachte NVIDIA Geforce 6800 modellen die met recht een het label Xtreme draagt want met de midrange/ high-end Geforce 6800XT grafische processor en high end eisgenschappen is deze XFX dan ook geschikt voor meer dan alleen kantoortaken. XFX staat bekend voor het leveren van Gamers georienteerde kaarten met hoge prestaties en was dan ook i n de Gamers brache dan ook niet onbekend. Voorzien van de zesde generatie Geforce grafische procesoren was deze GPU baanrekend als het gaat om complexe 3D beeldweergave in het de Pre unified Shader periode als kan de XFX 6800 XT zeker goed presteren te opzichte van de eerste generatie AGP Radeon X-series, AGP Radeon HD-series (unified shader) en de AGP entry level / mainstream Geforce 7 series, AGP Geforce 6 series en ouder.
De NVIDIA Geforce 6600 Midrange en Geforce 6800 GT/ XT High-End series waren destijds zijn baanbrekende gezien de innovaties van complexe en gedetailleerde 3D weergave in bijvoorbeeld Gaming en de weergave van 2D zoals HD media bestanden. De technieken Shader Model 3.0, De CINE FX 3.0 engine introduceerde een nieuwe mijlpalen in de wereld van 3D Shading, echter hier bleef het niet bij. 3D Technieken zoals de tweede generatie Ultra Shadow in 3D, Intellisample 3.0 voor gevanceerde compressie en antaliasing, 64-bit Texture Filtering en mengen zijn technieken die in de Games zorgen voor het realisme zoals de geopperd NVIDIAs slogan to Drench you Senses. In Games zijn de Shaders steeds belangrijker en primair verantwoordelijk voor het weergeven van shaduwen, lichtval, positie en beweging , denk bijvoorbeeld aan Games zoals Call of Duty 4. Ook de performance en het verwerken van veel verschillende beelden zijn taken waar deze series speciaal voor was ontwikkeld. Zelfs nu nog is deze videokaart een kaart met zeer hoge prestaties en verbazingwekkende grafische kracht die meer aan kan dan HTPC taken of advanced/ multimedia taken op het Internet. Uitgerust met een hoge 128-bit memory bus is de toegang van de controller tot het zeer snelle DDR3 geheugen razendsnel. De grafische architectuur laat ook niets te wensen over en is uitgerust met 8 Pixel Pipelines met 16 texture mapping units voor het plaatsen van gegevens in de map 3D Geometrie en creërt de texturing op het scherm ( dat zijn afbeeldingen, Licht of Bump mapping) dat zijn de vormen, onregelmatigheden, bobbels,rimpels en andere zaken in deze 3D objecten of omgevingen.
Een hoge texture fill rate is van toepassing bij de 6800 XT gezien de GPU dit proces snel en in grote hoeveelheden kan verwerken. De 4 Vertex Pipelines vormen en verwijderen de ruwe/ onnodige 3D geometrische vormen in een 2D weergave. Aan het eind van de pipelines worden de shaded en de textured pixels door de 8 ROP (Raster Operators) van compressie antialiasing (gladde/ afgewerkte randen bij objecten) kleur compressie en Z compressie voorzien om bandwijdte te vergroten voor een betere efficiëncy voordat de grafische pixel naar de output buffer en geheugen gaat . Zoals men kan zien is het less is more principe ingezet gezien het aantal Vertex pipelines en het aantal Raster Operators veel minder zijn dan nodig is dan voorgaande series. Deze daling is doorgezet naar 4 of 2 Raster Operators en dit komt omdat Shading steeds meer de overhand heeft gekregen in 3D en Games. Vandaar we nu helemaal spreken van Pixel Shader Processors. Bij deze XFX 6800 XTreme is deze techniek als trend ingezet gezien bepaalde Games zoals 'Doom 3' vooral Shader georiënteerd is en met complexe geometry, licht, schaduwen en vormen werkt. De frame buffer is 256MB,maar dan wel het snelle DDR3 geheugen en met een 128-bit memory bus is deze hoeveelheid meer dan genoeg gezien de generatie waar deze kaart onder valt. Veel soortgelijke en huidige videokaarten hebben veel ( 512MB DDR DDR2/ 1GB DDR3) of zelfs meer geheugen maar maken gebruik van een 64-bit memory bus en daar wordt bij acceleratie en snelheid het verschil gemaakt. Het gaat erom hoe snel de GPU het DDR3 geheugen kan aanspreken en verwerken. Met flexibele softmodding zoals Rivatuner kan men de kloksnelheden van de GPU en het geheugen eenvoudig aanpassen waardoor bijvoorbeeld de fill-rates van 7,5 GigaTexel per seconde in het bereik liggen zonder ingrijpende aanpassingen. Kortom deze XFX 6800 kaart is voor een goed werkend AGP systeem een zinvolle upgrade als men wil meekomen op het gebied van Internet multimedia, HD weergave en Games passend bij deze generatie of Games die voldoen aan de systeemeisen, er is keuze vodoende van World of Tanks tot Call of Duty 4 Modern Warfare
Specificaties
-Graphics Processor NV42 GeForce 6800GT XTreme Edition 2006~2007
-GPU Core Clock Speed 350 MHz ~ overclock potential 470MHz Rivatuner*
-Memory onboard geheugen 256MB DDR3 (snel DDR3 geheugen)
-Memory Clock Effectieve 1 GHz ! DDR (1000MHz) (door DDR3) ~ overclock potential 1350MHz DDR Rivatuner*
-Memory bus 128-bit !
-Memory Bandwidth: 16 GB/sec
-Pixel Pipelines 8
-Vertex Shader Pipelines 4
-Texture Mapping Units 16 (TMU)
-Raster Operator Units 8 (ROP)
-Texture Fill Rate: 5600 MTexels/sec !! ~ 7520 MPixels/sec bij overclock*
-Pixel Fill Rate: 2800 MPixels/sec ~ 3760 MPixels/sec bij overclock*
-Shader Operations: 5600 MOperations/sec !! ~ 7520 MPixels/sec bij overclock*
-DirectX 9.0c, DirectX 10 compatibel, Shader Model 3.0 OpenGL Support 2.2
-CINEFX 3.0 Engine, Intellisample 3.0 Compressie & antialiasing -Ultrashadow II Shading in 3D, PureVideo HD playback
-VIVO (Video-In/ Video-In) Analoge Video Decoder
-Dual (Multi View) 2 x DVI-I; Digitaal Resolution Single Link 1900 x 1200 (full HD) HDMI optioneel en DVI Dual Link 2560 x 1600
-TV-HDTV-out 9-Pin VIVO (In-Out) S-video/ tot RGB/ Component/YpbPr HDTV encoded, Full HD 1080i
-Actieve Smart Cooling is Relatief stil , PFC tempratuur gestuurd met actieve sensoren. Voorzien van Artic Silver 5 koelapplicatie
-Uitgevoerd met subtiele Led verlichting aan de bovenzijde van de videokaart = Logo XFX
-PSU 350W ~ 430W + Extra Power supply 12V connector MOLEX
-Kaart Interface AGP 8X 4X
Aansluitingen
1 x DVI-I Digitaal/ Analoog Single Link 1920 / 1600 x 1200 Dual Link 2560 x1600 optioneel HDMI
1 x DVI-I Digitaa/Analoog Single Link 1920 / 1600 x 1200 Dual Link 2560 x1600 optioneel HDMI
1 x VIVO 9-Pin Video-In Video-out TV-out 4-Pin S-Video en HDTV-out 7-Pin component YPrPB HD encoded
-Optioneel analoog met VGA 2048 x 1536 @85Hz 32 bit
Hieronder een lijst van grafische GPU's / van AGP Videokaarten die voor upgrade of vervanging in aanmerking komen:
-Alle onboard AGP based grafische adapters op moederborden
-Entry, midrange en High-end dat zijn alle Radeon AGP 9000 series en ouder
-Geforce 4 TI Geforce 4 MX Geforce 3 en Lager
-Geforce 5 FX FX5900 FX5600 FX5700 FX5500 FX5200
-Entry Midrange en High-End modellen Geforce 6 series 6200,6600, 6600GT,6800 6800GS 6800XT
-Midrange Geforce 7300LE 7300GS 7300GT Geforce 7600GS en Geforce 7600GT (op bepaalde punten gelijkwaardig)
-Radeon AGP X series zoals; X600 Pro X700 PRO XT X800 GTO PRO X1050 X1300 X1550 X1600
-Radeon AGP Radeon HD series; HD2400, HD2600 HD3450 HD3600 HD4350 HD4650
Beschrijving NVIDIA Chipset Features Enhausiast Geforce 6800 XT GPU
The groundbreaking new NVIDIA® GeForce 6800 graphics processing units (GPUs) and their revolutionary technologies power worlds where reality and fantasy meet; worlds in which new standards are set for visual realism and quality, performance, and video functionality. The GeForce 6800 GPUs deliver powerful, elegant graphics to drench your senses, immersing you in unparalleled worlds of visual effects for the ultimate PC experience.
-CineFX 3.0 Engine: Powers the next generation of cinematic realism.
-Full support for Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0 enables stunning and complex special effects. Next-generation shader architecture delivers faster and smoother gameplay.
-UltraShadow II Technology: Enhances the performance of bleeding-edge games, like id Software Doom III, that feature complex scenes with multiple light sources and objects. 2nd-generation technology delivers more than 4x the shadow processing power over the previous generation.
-Intellisample 3.0 Technology: The industrys fastest antialiasing delivers ultra-realistic visuals, with no jagged edges, at lightning-fast speeds. Visual quality is taken to new heights through a new rotated grid sampling pattern.
-Superscalar 16-Pipe GPU Architecture: Delivers 8x the shading power of previous generation products for screaming gaming performance.
-Adaptable Programmable Video Processor: PureVideo's programmable technology adapts to new video encoding formats as they are developed to provide a future-proof video solution.
-64-Bit Texture Filtering and Blending: Based on the OpenEXR technology from Industrial Light & Magic, NVIDIAs 64-bit texture implementation sets new standards for image clarity and quality through floating point
capabilities in shading, filtering, texturing, and blending.
-Unified Driver Architecture (UDA): Part of the NVIDIA Forceware unified software environment (USE). The NVIDIA UDA guarantees forward and backward compatibility with software drivers. Simplifies upgrading to a new NVIDIA product because all NVIDIA products work with the same driver software.
-nView Multi-Display Technology: The nView hardware and software technology combination delivers maximum flexibility for multi-display options, and provides unprecedented end-user control of the desktop experience. NVIDIA GPUs are enabled to support multi-displays, but graphics cards vary. Please verify multi-display support in the graphics card before purchasing.
-Digital Vibrance Control 3.0 Technology: Allows the user to adjust color controls digitally to compensate for the lighting conditions of their workspace, in order to achieve accurate, bright colors in all conditions.
-NVIDIA PureVideo Technology: The combination of the GeForce 6 Series GPUs high-definition video processor and NVIDIA video decode software delivers unprecedented HD video, stunning picture clarity, smooth video, accurate color, and precise image scaling for all video content to turn your PC into a high-end home theater.
-256-Bit /128-bit Memory Interface with Advanced Memory Control Delivers more memory bandwidth and efficiency to power the latest games and applications at blazing speeds.
-128-Bit Studio-Precision Computation: 128-bit studio-precision computation through the entire pipeline prevents image defects due to low precision and ensures the best image quality for even the most demanding applications.
-Full-Speed 32-Bit Color Precision: Delivers increased image quality with no performance compromise.
-Integrated TV Encoder: Provides best-of-class TV-out functionality for resolutions up to 1024x768.
-Dual 400MHz RAMDACs: Blazing-fast RAMDACs support dual QXGA displays with ultra-high, er gonomic refresh ratesÐup to 2048x1536 at 85Hz.
-Microsoft DirectX 9.0 Optimizations and Support: Ensures the best performance and application compatibility for all DirectX 9 applications.
bron: NVIDIA